
Disney-jev studio Pixar Animation ušao je u finalnu nedelju pred dodelu Oskara sa jedinim filmom koji je nominovan u obe kategorije - najbolji film i najbolji animirani film. U pitanju je čarobna animacija Up, o avanturama jednog starijeg čoveka i jednog dečaka u dalekoj zemlji.
Od premijere prošlog proleća, Up je zaradio više od 725 miliona dolara širom sveta i na taj način nastavio niz animiranih uspeha The Incredibles i Cars. Glavni kreativni čovek iza ovog studija je upravo John Lasseter, koji je glavna zvezda u svetu animacije, i koji ovde govori o filmu Up, filozofiji kompanije o snimanju filmova, kao i još jednoj Disney-jevoj nadi za Oskara, The Princess and the Frog.
Izgleda da svaki film koji na sebi sadrži pečat Pixar-a seje uspeh. Da li se ikada zabrinete da će neki film posrnuti?
Mislim da smo najviše bili najnervozniji upravo oko filma Up, nego oko bilo kog drugog filma koji smo snimili ovde u Pixar-u. Naša publika nam je veoma važna. Svakog dana na umu mi je bilo jedno pitanje: 'Da li držimo našu publiku?' Mislimo da je naša publika veoma pametna, naročito deca. Ali, kada vam neko opiše Up, teško da to zvuči kao neki film koji bi se svideo deci. Film je o 78-godišnjem matorcu!
Šta vas je teralo da idete dalje?
Kada mi je scenarista i koreditelj Bob Peterson pročitao nacrt, sa uvodnom scenom u kojoj dečak i devojčica odrastaju, venčaju se i žive zajedno, imao sam suze u očima. Bilo je veoma dirljivo. To je bila srž priče, tako da smo se držali toga i rekli, 'Imamo potencijala ovde; fokusirajmo se na to.'
Većina ljudi kaže da su ovogodišnji animirani filmovi nominovani za Oskara najbolji ikada. Opišite nam stanje animacije u Holivudu.
Prošle 2009. godine izašlo je oko 20 animiranih filmova, što je rekord. Ali više od toga, kvalitet filmova i raznolikost bili su izvanredni. Bilo je tu kompjuterski animiranih, crtanih animiranih i stop motion animiranih filmova poput Coraline i The Fantastic Mr. Fox. Bila je to spektakularna godina.
Pre četiri godine, Disney je kupio Pixar i postavio vas za kreativnog direktora odeljenja za animaciju. Šta se promenilo?
Prva stvar koju sam želeo da uradim bila je crtana animacija. Tako da smo ponovo angažovali animirani dvojac John Musker i Ron Clements. Oni su bili otpušteni jer je Disney prestao da radi crtanu animaciju.
Rezultat je bio The Princess and the Frog, koji je podario Disney-jevu prvu crnu princezu i osvojio tri nominacije za Oskara. Sa svom tom današnjom kompjuterskom tehnologijom, zašto ste se vratili crtanoj animaciji?
Volim taj medijum. Tu sam se istrenirao. Medijum nikada u istoriji filma nije zabavljao publiku. Ali, iz nekog razloga, ručno crtana animacija postala je sinonim za loše ispričanu priču.
Šta mislite, zbog čega?
Toy Story je bio prvi kompjuterski animirani film, tako da mislim da su drugi želeli uspeh koji smo imali i mislili su da je to zbog kompjuterske animacije.
Ali Vi kažete da nije.
Ako sedite u minikombiju i puštate kompjuterski animirane filmove za decu pozadi, da li vas animacija zabavlja dok vozite? Ne, već pripovedanje priče. Zbog toga mi pridajemo veliku važnost priči. Nikakva odlična animacija ne može da sačuva film od loše priče.
Očigledno funkcioniše. Toy Story, Finding Nemo, The Incredibles, Ratatouille, WALL-E i sada Up su svi dobili nominacije Oskara za najbolji scenario. U čemu je tajna?
Verujem u istraživanje. Prilikom snimanja svakog filma u Pixar-u mi vršimo istraživanja sa profesorima sa koledža ili idemo na putovanja kako bi što više naučili o određenoj temi koju obrađujemo. Na putovanjima sam upoznao mnoge šefove kuhinja i svaki mi je rekao da je Ratatouille njihov omiljeni film i jedini film koji zaista istinito prikazuje ono što oni rade. Auto Week je proglasio Cars za najbolji film o automobilima zbog detalja na koje smo obratili pažnju.
Pixar-ov jedanaesti film je Toy Story 3, koji nas čeka 18. juna. Šta možete reći o ovom trećem nastavku?
U Toy Story 2, pojavila se Barbi. U Toy Story 3 ona upoznaje Kena, koji snima svoj prvi film. Njemu je glas pozajmio Michael Keaton i to će biti jedna od najsmešnijih stvari koje ste ikada videli.
Нема коментара:
Постави коментар